.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساختمانها در ایران بدون معماری ساخته میشود

کارشناس شهرسازی و معماری دانشگاه های فرانسه گفت: ساختمانهای مسکونی در کشور بدون معماری ساخته می شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، عطاالله امیدوار اظهار داشت: مصالح ساختمانی موجود نظیر آجر و بلوک سیمانی که در ساخت واحدها استفاده می شود عمر کم دوامی در مقایسه با گذشته دارد.

وی با اشاره به اینکه در ساختمان سازی های بسیاری از کشورها اسکلت و نمای دیوارها به صورت متصل از یکدیگر ساخته می شود، افزود: متاسفانه این امر در کشور ما این گونه نبوده و اسکلت و دیوارها آزاد بوده که با کوچکترین قدرت زلزله خطرآفرین است.

این محقق از عدم بکارگیری معماری در ساخت و سازها در کمترین حد خود انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه تنها در سالهای اخیر به مباحث هدررفت انرژی، نورپردازی و محوطه سازی و ایجاد فضای سبز درساختمان سازی های کشور توجه شده است.

امیدوار با اشاره به اینکه ایران سرآمد معماری دنیا بوده است، گفت: متاسفانه پس از دوران مشروطه روند رو به رشد معماری در کشورمان ادامه نیافت و متوقف شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه اکنون مردم تنها به دنبال نماهای ظاهری و فرنگی بوده و معماری ایرانی اسلامی تنها در حد حرف باقی مانده و متاسفانه مسئولان و متولیان این امر تاکنون به درستی آنرا در کشور اجرایی نکردند.

وی بنای سابق مجلس شورای اسلامی و موزه هنرهای معاصر را از بهترین شاهکارهای معماری و سنتی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید برای برون رفت از وضعیت موجود در معماری های ساخت و سازهای کشور از دانشگاهها به صورت ریشه ای برنامه ریزی کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

sohmal news 26 فروردين 1393
سلام انجانب دانشجوی معماری واحد علوم تحقیقات واحد زاهدانم در خصوص کار پایانی میخواهم (ساختن بدون معماری )را در ساخت وسازهای مورد نقد قرار داده وچند نمونه مشابه را هم در کار خودم نیاز دارم خواهشمندم اگر برایتان مقدور میباشد مطالبی وعکس وحتی کار جهت کمک به بنده دارید ارسال نمائید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.256 seconds.